Freedom Trail en Harvard University - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van EBO - WaarBenJij.nu Freedom Trail en Harvard University - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van EBO - WaarBenJij.nu

Freedom Trail en Harvard University

Door: EBO

Blijf op de hoogte en volg EBO

07 November 2011 | Verenigde Staten, Boston

In de vroege ochtend ontmoeten we de studenten bij het metro station. Ze komen enthousiast aangelopen en vertellen honderduit over het verblijf bij de gastgezinnen, dit zijn docenten van Mission Hill. Deze school gaan we morgen bezoeken. Vandaag hebben we tijd om de stad Boston te bezoeken. Boston is één van de oudste steden van Amerika. De stad werd in 1630 gesticht door Engelse kolonisten. We hadden begrepen dat de beste manier om Boston te verkennen is om de Freedom Trail te lopen. Dit is een 4 kilometer lange wandeling door de straten van de oude stad Boston. Deze Freedom Trail wordt gemarkeerd door een lijn van rode bakstenen in het trottoir. Deze wandeling bracht ons langs vele historische bezienswaardigheden. Het was mooi om te zien dat de studenten zich goed hadden voorbereid en de groep met veel informatie konden bestoken over de Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog. Na een goede lunch op Havard square , hebben we een rondleiding gehad door een enthousiaste Havard Student. We hebben de mooie campus met al haar historische gebouwen bezocht. De zon scheen door de bomen en de tuin van de campus lag er prachtig bij, je zou zo weer een student willen zijn. Na al dit gewandel was het tijd voor een hapje en een drankje en dan weer richting hotel, zodat we morgen weer fris de dag kunnen beginnen.
De studenten zijn gisteren rond kwart over 4, helemaal vermoeid opgehaald door twee leerkrachten van the Mission Hill school. De duo's hebben samen bij een van de hosts gegeten. De eenlingen hebben dit ook samen bij een host gedaan. Na het eten zijn we gelijk gaan douchen en waren we blij dat we in bed lagen. Helemaal verwend met lekker eten, eigen bedden, eigen kamers en lekker niks hoeven doen hebben we die nacht heerlijk bij geslapen. 's Morgens moesten de studenten bij Mission Hill verzamelen, daarna zijn we maar de The op gaan zoeken en hebben we ons metrokaartje voor de hele week gekocht en de eerste dollars gepind. We hebben de metro gepakt en hadden alvast kennis gemaakt met de straten en winkels van Boston toen we naar de afgesproken plaats liepen waar de rest van de club op ons zou wachten. Dit was bij Boston Common, het bekendste park van Boston, waar we zouden beginnen met een 4 kilometer lange wandeling door de straten van de oude stad. De Freedom Trail wordt gemarkeerd door een lijn van rode bakstenen in het trottoir. De wandeling brengt je langs enkele historische bezienswaardigheden die een belangrijke rol hebben gespeeld in de geschiedenis van Boston en de Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog.
We hebben onderweg verschillende kerken bewonderd: de Park Street Church, de King's Chapel met zijn begraafplaats, de Old North Church met Paul Revere. Tussen de wolkenkrabbers staat het Old State House, die we bekeken hebben. Verder hebben we ook een monument voor alle joden die gestorven zijn door de Holocaust in WOII bekeken, erg mooi! Nadat we het grootste gedeelte van deze wandelroute gelopen hadden, is de groep opgesplitst. Een gedeelte ging downtown, zij hebben wat rondgeslenterd, wat dingen bekeken, liggen genieten van de heerlijke zon in Boston Common (het park) en winkels langsgegaan. De rest ging naar Harvard, de bekendste universiteit van de wereld..........
Om 6 uur hadden we weer met de hele groep een plek afgesproken waar we zouden verzamelen en van daaruit hebben we een restaurant gezocht en hebben we heerlijk gegeten en deze zonnige dag met mooie indrukken en veel gezien te hebben afgesloten.
Morgen gaan we naar Mission Hill, we laten ons verrassen!

• 08 November 2011 - 17:53

(ja)jomipiin:

Leuk om al die verslagjes te lezen! Wij zijn al benieuwd naar het volgende verslag!
    Veel plezier en maak er wat van!

Groetjes
    (ja)jomipiin

• 08 November 2011 - 20:34

Lonnie Uit Eersel:

Wat leuk om te volgen wat jullie de hele dag zoal doen..
    De foto's spreken voorzich, het ziet er allemaal erg vervelend uit!
    geniet er nog van, ik blijf je wel volgen Marja en de rest.

• 09 November 2011 - 14:41

Rob:

Jullie houden ons wel in spanning. Waar blijft het verslag van de derde dag?