Woensdag 9 nov. - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van EBO - WaarBenJij.nu Woensdag 9 nov. - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van EBO - WaarBenJij.nu

Woensdag 9 nov.

Door: EBO

Blijf op de hoogte en volg EBO

09 November 2011 | Verenigde Staten, Boston

Hallo allemaal,

Vandaag werden we wakker met een stralende zon. Helaas hebben we onze zomerjurkjes niet bij ons en Willem niet zijn korte broek, dus de hele groep liep vandaag te puffen bij temperaturen tot wel zeker 20graden Celsius.

Het is vandaag alweer woensdag 9nov. dus zitten we helaas al bijna op de helft van de week. Vandaag moesten de studenten afscheid nemen van de gastgezinnen, dit ging gepaard met een lach en een traan. De adressen zijn uitgewisseld en de laatste 'hugs and cuddles' werden uitgedeeld. Vervolgens was iedereen om 9.15am op Mission Hill aanwezig voor het laatste bezoek.
We werden weer hartelijk ontvangen door Dani en na de inspirerende dag van gisteren keek iedereen erg naar dit bezoek uit. Dani legde het programma voor deze ochtend uit zodat er aan al onze wensen en vragen tegemoet gekomen kon worden.
Vandaag konden we de 7th en 8th grade bezoeken. We mochten een wiskunde les bijwonen en in gesprek gaan met een ouder over de ervaringen die zij heeft met het portfolio van haar kinderen en de werkwijze van Mission Hill. Hiernaast konden we ook atelierlessen bezoeken waar de kinderen onderzoek deden naar een door henzelf bedacht technisch onderwerp (bijv. Het bouwen van tafels, hovercrafts en noem maar op..).
Door de gastvrije houding van de leerkrachten mochten we, naast het aangeboden programma, ook weer een kijkje komen nemen in hun klassen en hen alle vragen stellen waar we nog mee rondliepen.
Elke woensdag is het op Mission Hill 'Wellness day', dit houdt in dat alle lessen gericht zijn op de gezondheid. De kinderen konden bijvoorbeeld meedoen aan een dansworkshop waar ze de Salsa, Merengue en de Chachacha leerden dansen. Dit zag er zo flitsend uit dat wij met de groep ook zin kregen om mee te doen. Na dit flitsende optreden van de laatste groep kinderen kregen wij onze 'Wellness lunch'. Deze lunch bestond uit een gezonde salade met een nog gezondere snack: 8 Supersize Big American Pizza's...

Om 14am zijn de studenten bepakt en bezakt met de koffers vertrokken naar South station. Hier hebben ze buiten in het zonnetje bij de Dunkin Donut  gezeten onder het genot van een lekkere cafe fresco met een donut. De rest van de groep moest hun koffers eerst nog 'even' ophalen in het hotel (de studenten vonden dit wel heel erg lang duren). Het bleek achteraf dat er geen shuttlebus beschikbaar was die hen naar South Station wilde brengen. Dit had tot gevolg dat ze dus met hun koffer in de brandende zon, met wieltjes die niet goed rolden, naar het station moesten lopen. Dit zorgde voor enige frustratie bij enkele vrouwelijke groepsgenoten, want terwijl de mannen al bijna door de toegangspoorten bij de metro waren, stonden de vrouwen nog te zwoegen op de trappen met hun zware koffers (een voordeel: de Wellness lunch was er weer afgetraind)..

Toen we uiteindelijk weer herenigd waren, konden we met de trein richting Providence vertrekken. Aangekomen in het Wyndham Garden hotel werden eerst de kamers bewonderd en vervolgens hebben we samen in het hotel gegeten en genoten van de 'culinaire Amerikaanse hoogstandjes'.

Morgen belooft weer een drukke maar inspirerende dag te worden, hier lees je morgen vast meer over. Nu duiken we heerlijk in ons Kingsize bed (morgen om 5u gaat voor enkele van ons de wekker namelijk al af..).

Byebye, zwaai zwaai

• 10 November 2011 - 16:25

Marjan Heijmans:

Eindelijk weer wat te lezen. Fijn om op deze manier op de hoogte te blijven. Rianne, ik zie dat je het fototoestel niet voor niks mee hebt genomen! Nog leerzame dagen voor allemaal.
    Gr van een moeder

• 10 November 2011 - 22:20

Roland:

Wat een leuke reis hebben jullie zeg!
    En leuke foto's ook.

Voor Lindy: Heel veel (leer)plezier nog en kan niet wachten tot ik je maandag weer zie!

Groetjes allemaal!!

• 11 November 2011 - 14:07

Sara Diederen:

Lieve collega's en studenten,

Ik geniet van jullie blog, omdat ik jullie daar zo lekker zie genieten (van een pizza bij de wellness-lunch onder andere... die Amerikanen...). Hoe gaat het, Marja? Heb je genoeg aan ons overlevingspakket? En hebben jullie de ugg-winkel al gevonden, Lindy?

Groetjes, tot volgende week,
    Sara